torsdag 20 september 2012

Saknar ni mig?

Det blir inte mycket bloggande nu för tiden. Jag har varken tid eller så speciell lust. Det kommer några inlägg lite då och då och jag vet att jag kommer få sug efter detta snart igen, så lite tålamod tack=).

Det är mycket som föregår i mitt huvud just nu och det är bara positiva tankar. De flesta tankarna är på inredning, tapeter, badrum och möbler. Det svåra med detta är att sitta hemma och försöka lista ut mått och vinkar i det nya huset. Vi har varit där ett par gånger nu men det kommer alltid nya funderingar. Jag vill inte tjata allt för mycket på de nuvarande ägarna, fast vi är bekanta med dom. Om lite mera än en månad är vi ägare av huset och kan mäta hur mycket vi vill.

Idag var mamma och jag på Colorama och tittade på tapeter. Det är totalt 4st rum till en början som ska tapetseras, tre av rummet var självklara och jag visste precis vad jag/vi ville ha. Det är Hilmas rum och det andra vardagsrummet som är det svåra. Hilma har nu fått valt av två tapeter och jag tror även hennes rum är bestämt. Så vi tänkte faktiskt beställa de tre rummens tapeter imorgon, de som vi är absolut säkra på, för att sprida ut kostnaden lite.

Mycket ska bestämmas innan flytten är ett faktum, att hitta ett soffbord och mediamöbel som faller mig i smaken verkar vara jätte svårt. Så kvällar igenom (oftast) sitter jag och kollar på olika inredning- och möbelsidor, men inte blir jag klokare för det. Bara mer säker på vad jag inte vill ha! Som tur är har jag några veckor på mig...

Så inte mycket tid över för bloggande, men jag ska försöka bättra mig=).

Inga kommentarer: