tisdag 4 september 2012

Min nya jacka!

 
För några veckor sedan köpte jag denna höstjacka och jag bara längtar tills det blir lite kallare och jag får börja använda den. Jag är redo för hösten och det får gärna bli lite kallare, fast med solsken. Jag älskar den och det är en riktig Camilla-jacka!
 
Det svåraste just nu är att klä barnen. Eftersom jag lämnar på förskolan vid 11 vissa dagar så ser man hur förskolepersonalen/föräldrarna har klätt barnen och det är ofta men ser både vantar och mössor på barnen medan mina har jeans och en t-shirt. Jag vet (från jobbet) att folk inte kan titta på¨temperaturen utan kör bara på vilken månad det är och klär sedan barnen därefter. Mina barn har inte ens börjat använda sina höstjackor, utan har en tjockare tröja på sig istället. Det har varit någon dag de har haft fleece-tröjor på sig. Sen är det självklart kallt vissa mornar och då måste man självklart ta på barnen kläder efter temperaturen. Så detta gäller dock inte alla föräldrar. Man ser mycket när man jobbar. Hur shortsen kommer fram i april bara för att solen skiner och för några vecka sedan såg jag både en dunjacka och ullkappor. Min fråga är då vad de ska ha i vinter, när graderna har sjunkit 30 grader till?! Deras problem och inte mina=). Jag har iallafall köpt mig en snygg jacka till hösten och det var den jag skulle visa er.
 
Jag skulle tyckte det vore bra om hösten kan komma och möss-vädret så jag kan få prova mössorna under lek på barnen. Så jag ser om de sitter kvar och inte åker upp över öronen, som vissa mössor gör. Som det ser ut nu så kommer de inte att göra det. Jag har sytt slut på två av tre tyger och det är så roligt, jag har några färdigsydda mössor som ligger och väntar på en ägare. Kanske blir det till att beställa nya tyger och sy ett par till, det passar ju bra nu när huset är sålt!

Inga kommentarer: