tisdag 20 mars 2012

Ullaredsfynd och feber...

Igår när jag kom hem så var Maja inte alls pigg och var lite varm och när vi gick och la oss vaknade hon och hade över 40 graders feber. Så dagens planer fick ställas in helt. Vi som hade hela dagen planerad, typiskt. Först skulle vi åka till Norrköping för att prova brud- och tärnklänningarna med Kristin. Sedan skulle vi ta med oss barnen till Kolmården och gå på Tropikarium. Får helt enkelt bli en annan gång!

Så idag blev det en lugn dag hemma med barnen och samma blir det imorgon. Hilma ska få gå till dagis några timmar för att leka av sig. Så det blir nog ett och annat Madicken eller Barnen i Bullerbyn avsnitt om Maja själv får välja. Kanske tillåter hon mig att städa sovrummet så jag kan sätta upp de nya gardinerna och ställa dig de nya fina sakerna jag köpte i Ullared. Eller så blir det en annan dag...
Hon var ganska pigg imorse när jag visade vad jag köpte till dom. Konstigt nog var det mest Maja som behövde saker, iaf ytterkläder. Jag försökte f¨å några "bra" bilder på det jag köpte men det var inte lätt. Spring i benen hade hon iaf, trots lite feber.

 Softshell jacka och nya skor

 Dessa söta skor köpte jag för 89:- i en skoaffär utanför Ullared. Även 2 par gummistövlar och ett par skor till mig köpte jag där, 615:- totalt.

 En skaloverall fick hon också, tänkte först att hon var för stor för en sådan. Men bestämde mig för att den måste vara väldigt praktisk, särskilt för dagispersonalen. Dessutom var den väldigt fin, så jag kunde inte låta bli. I och för sig så har man ju vinteroverall och det är precis samma sak, fast lite tunnare. Så fick det bli!

Denna jacka var ett riktigt fynd, 69,95:- och mycket mycket finare på henne än vad jag trodde den skulle vara.

Jag har iaf haft en väldigt nöjd Maja här hemma hela dagen och gummistövlarna hade hon på sig i över 2 h på förmiddagen. Så det måste vara ett bra betyg!


Inga kommentarer: