onsdag 14 mars 2012

Äntligen 19.00

Idag har det varit en sådan där dag man bara längtar tills klockan blir 19 och barnen ska gå och lägga sig. Då ska jag tillägga att barnen och jag var hemma vid 15.30. Men jag tror alla föräldrar kan känna igen sig i denna känsla, även om det tar emot att erkänna.
De har bråkat, bråkat och bråkat! När sen Hilma grinar för allt, då är det ingen bra dag, varken för henne eller oss andra. De fick gå upp på sina rum en sväng. Hilma förstår och stannar där, men det är desto svårare att förklara för Maja. Tillslut gav jag henne nappen och satte henne i sängen med en hel del protester. Efter ca 10 minuter gick jag upp och skulle hämta henne, då hade hon somnat. Men att sova vid 16.30 är nog ingen bra idé...

Nu ligger de i sängen och vi ska snart fylla i lite papper, så vi får veta om vi får gifta oss, kanske är vi helsyskon!? Även efternamnsbytet ska skickas, inte långt kvar nu!

Inga kommentarer: