torsdag 22 mars 2012

Hemmadag med Maja

Även idag är jag hemma med Maja, nu på morgonen har hon inte haft någon feber, men hon har inte heller ätit. Förhoppningsvis blir det bättre under dagen. Hon får vara hemma imorgon med, för säkerhetsskull.
Varför får man dåligt samvete när man är hemma med sjuka barn, eller är det bara jag som får det? Idag kände jag att jag var tvungen att "straffa" mig och därför dammade jag hallen, vardagsrummet och köket nu på morgonen. Det får nog bli en sväng med dammsugaren också, sen har jag tänkt att kolla igenom barnens sommarkläder. Så jag ser vad som måste inhandlas och vad vi har klart. Jag brukar göra så till varje säsong för att ha lite koll, annars blir det lätt att man har massa shorts eller finklänningar, som aldrig hinner bli använda.
Sen har jag tänkt att ta med mig Maja ut en liten stund, nu när hon inte har någon feber, lite frisk luft skadar ingen. Kanske går vi till trädgårdsmästaren och köper lite vår blommor och planerar till trappen. Se om vi hinner med allt detta innan Hilma ska hämtas...

Idag är det också världens bästa Williams 3 års dag och Hilma och jag har tänkt att fira honom i badhuset ikväll. Jag har inte berättat det för Hilma än, för att slippa höra tjatet, men hon kommer bli så glad och förhoppningsvis William också.

Imorgon är det åter igen dags att få prova min bröllopsklänning, om inget annat inträffar, det har en förmåga att göra det. Jag längtar så och förhoppningsvis är den helt perfekt och allt är färdigt insytt. Ska bli så roligt att visa Kristin den på riktigt också, inte bara på bild. Men först ska jag arbeta min första dag denna vecka, men som tur var tog jag ett extra pass på söndag, ett väldigt lätt arbetat sådant, 10-15.

Nehe, dags att ta tag i allt som ska göras idag, men först måste jag blöta mitt hår...

Inga kommentarer: