tisdag 21 februari 2012

Tisdag

Idag vaknad Maja runt 6-tiden och hade 39 graders feber, Roine gav henne alvedon och hon somnade om efter lite välling. När hon sen vaknde vid 10.30 (!) så var febern som bortblåst och hon har än så länge inte fått tillbaka den. Så blir det inget mera får hon gå till dagis imorgon, dom ska inte lämnas förän vid 11. Konstigt var det iaf, hon hostar lite och är snorig, så vi får väl se hur det blir...

Idag har det varit en lugn dag hemma. Jag har letat upp barnens sommarkläder från förra året och kollat vad de kan ha i år och vad som är förlitet. Det mesta var det sist nämnda, men Hilma kunde ha sina shorts, medan klänningarna hade blivit en aning korta. Jag tror hon har växt en del på längden sen förra sommaren och inte speciellt på några andra ställen, förutom fötterna. Jag tycker snarare att hon har blivit smalare över rumpan, jag undrar om inte Majas rumpa är lika stor som Hilmas=). Antar att hon kommer bli en lång smal tjej, hon har väl några att brås på.
Maja kunde ha sina korta leggings i storlek 86, men jag funderar på om det ändå kommer vara för korta över blöjan i sommar. Men jag hade tänkt att vi skulle börja träna att vara utan blöja i sommar, så då blir de perfekta, kommer väl gå åt ett par styckna.
Så nu får man passa på att köpa det fina man hittar i storlek 116, brukar vara svårt att hitta fina saker när man ska ha enkelstorlekar. För jag tror inte hon kommer kunna ha klänningar och tröjor i 110/116 i sommar, hon börjar redan nu växa ur de på längden. Svårt det där, att veta hur fort de växer. Men att hon ska ha samma storlek i sommar som förra, det låter ju inte så troligt. Hur är det för er andra, samma probelm?

Ikväll blir det mys med Kristin, lite planering, men mest mys och prat.
Vi var i Vingåker igår och var inte hemma förän 21.30 och nu är det bara lite klipp och klistra kvar sen är inbjudningskorten klara och kan läggas på lådan. Tror de blir väldigt fina, precis som vi vill ha dom. Ni ska få se, men först ska mina gäster få dom. Det var inte lätt att hitta det rätta pappret som jag ville ha, men efter 3 köp blev det som jag ville ha och det och det var det billigaste också.

Nehe, en dusch kanske...

Inga kommentarer: