tisdag 7 februari 2012

Majas nya frisyr

Idag ringde vi barnens och Roines frisör och frågade om det fanns någon tid för Maja och det gjorde det. Så på eftermiddagen gick Maja och jag för att fixa till hennes hår lite granna. Vi har pratat i en veckas tid om att vi ska gå och klippa henne och varje gång svarar hon glatt ja och visar sina fingrar och tår. Men de senaste dagarna har hon förstått att det är håret som ska klippas och inte naglarna. Hon var med på det som skulle hända hela vägen och enda ner till dörren, när vi skulle upp i stolen kom en liten protest men den gick över snabbt och hon hade till och med förklädet med djuren på sig (men i mitt knä). Jag var så imponerad över min lilla fegis.

Så nu fick hon en kort lugg igen och vi lägger ner att spara ut den på ett tag fram över. Det ser bara så risigt ut när den sparas ut och sen tror jag inte den hinner komma ner ordentligt innan bröllopet. Så nu får det vara.


Byxor med fickor är en höjdare just nu, min lilla tuffing!


Jag blev även imponerad över Hilma idag. Mellan klockan 17 och 18 var det gymnastik för 5-7 åringar i sporthallen i Valla. Jag tänkte att det var värt att prova. För ett halvår sedan när jag fråga henne om det, så skulle hon absolut inte gå på någon gymnastik. När jag frågade henne igår, så lyste hon upp och vill gärna gå. Jag fick vara med henne i ringen när de började och under den första leken/sången, men sen märkte jag att hon inte behövde mig och gjorde sakerna mer och mer själv utan att titta på mig först. Så jag flyttade mig åt sidan och det gick så bra så. Det var bara en gång hon blev ledsen, för att hon inte riktigt förstod vad hon skulle göra. Efter att jag visat henne så fortsatte hon glatt vidare. Även under sista leken så förstod inte inte riktigt, inget hon led utav. Lite dåligt att inte fråga de nya om de vet hur man gör och bara ta för givet att de vet. Hilma gillade det iallafall och från och med så vet jag vad jag gör på tisdagar mellan 17-18.

Inga kommentarer: