onsdag 15 februari 2012

Hemmadag med Maja

Idag är jag hemma med Maja eftersom hon hade feber igår när vi la henne och under hela dagen. Men idag verkar den vara som bortblåst, än så länge iaf. Hon sov till efter halv elva, jag hann bli orolig att hon inte levde, men hon tog bara en rejäl sovmorgon.

Maja har börjat prata massor och munnen går i ett, väldigt sött men det kan också bli väldigt tjatigt. Mycket nya ord och ibland en mening med flera flera ord i.
Nyss när jag plockade ur diskmaskinen, medan hon åt upp sin frukost, sitter hon och säger "dudig mamma". (Skönt att någon mer tycker man är duktig när man gör saker som man måste). Ibland kan man undra vart hon får allt ifrån...

Hilma är på dagis och jag börjar fundera på hur vi ska hämta henne. Eftersom Maja sov så länge och för tillfället inte har någon feber så får hon följa med och hämta henne och hoppa över att sova middag, så slipper Roine också stressa hem. Nu till problemet, att dra vagnen i denna snö känns inte som en bra idé och att sätta Maja i en pulka kan jag glömma eftersom dom är helt livsfarliga! Jag ska göra ett försök till att övertala henne, annars får det bli en långsam promenad. Hoppas att febern håller sig borta nu och vi kan återgå till det normala imorgon igen.

Inga kommentarer: