tisdag 15 september 2009

Utflykt med Tyra och Linn

Idag hade Linn och jag bestämt att gå på picknick till skogen, vi var ute i 3½h sen var dom bra trötta! Så mycket lek i skogen blev det inte, men en promenad dit, lite blåbärsätning och sen hann vi med att äta upp matsäcken. Det var det första Hilma skulle ha när vi kom fram. "Nu framme skogen, nu fika". Så det blev fruktstund direkt "först fika, sen leka"...
Det är skönt att bara vara ute och särskilt när det är så himla fint väder som det var idag! Sen skadar det aldrig med lite sällskap också.

(Ni som följer bloggen och har sett filmen på Hilma, förstår vad hon precis ska göra för ljud eftersom kameran är framme.)

Idag kom en massa kort på posten som vi skickat på framkallning. Så ikväll har vi suttit i nästan 2h och sorterat över 1000 kort i rätt ordning med datum. Vi hade även en massa kort som vi framkallat tidigare som inte har satts in i ett album. Så jag funderar stark på att sluta ta kort... Eftersom det är kul att ha så det kommer jag inte göra det, men åtminstone framkalla lite oftare och sätta in dom på en gång när dom kommer.
Jag har kommit på en ganska bra idé, om jag får säga det själv. Att varje år framkalla dom allra bästa korten i en fotobok, (som alla internetsidor med digitalframkallning har) för varje år till Hilma och lill Skrutten, tex Hilma 2009. Tror att det kan vara roligare att ha och det kan till och med vara rikigt roligt att hålla på med. Jag ska nog börja från och med nästa år. För att sitta och gå igenom alla kort från när Hilma föddes och fram till nyår 2009...tror inte det!
Nu ska jag ta med mig älsklingen och gå upp och sova!
God natt!

Inga kommentarer: