torsdag 10 september 2009

Torsdag och stängning...trist!

Sitter och väntar på att få åka till jobbet...eller inte riktigt! Idag hade jag hellre velat varit hemma med Hilma, hittat på något roligt med henne. Dagarna när hon ska till dagis och jag ska jobba, så har jag svårt att ta för mig något utanför tomtgränsen. Jag blir så stressad över att passa lunch, sovning och sen iväg till dagis. Om jag bara skulle gå upp när hon vaknar på morgonen vid 6.30 (senast) så skulle vi hinna med hur mycket som helst. Det är så mysigt på morgonen när Hilma kommer trippandes till mig och vill ligga och gosa, äta välling och titta på Bolibomba. Då måste man bara ligga kvar och mysa=)!

Vi får se hur det går att lämna henne på dagis idag. Förra veckan började hon med att klamra sig fast vid mig och är jätteledsen när man går därifrån. Det har gått så himla bra att lämna henne fast hon bara går 2 dagar/vecka. Jag tycker så synd om henne när man går därifrån och hon gråter och vill att jag ska vara kvar. Sen går det tydligen över på en gång och hon är igång och leker, men det är jobbigt ändå och jag hoppas att det bara är en liten period hon reagerar så här! Så vi får se hur det går idag...

Nu ska jag fixa lite innan min prinsessa vaknar och sen fara till jobbet!

Inga kommentarer: