torsdag 17 september 2009

Badhusbesök

Idag var Hilma och jag en sväng till badhuset. Jag har tänkt att vi ska åka dit ett tag nu, men det har inte blivit av. Jag åker helst dit dom dagarna jag är ledig eller jobbar kväll, så man kan åka dit på förmiddagen. Eftersom skolorna har börjat nu, så har det varit mycket barn som gjort simtester. Vi ringde dit förra veckan för att åka dit med Linn och Tyra, men dom sa att det var bättre att komma efter klokan 16 på dagarna just nu.
Så idag kom vi som sagt äntligen dit, dock lite tidigt så vi fick bada i stora basängen innan simskolorna var slut.
Hilma envisades några gånger om att hoppa från ettan. Tillslut så gav jag med mig och hon fick klättra upp på trampolinen (eftersom jag visste att hon ändå inte skulle våga hoppa). Efter tredje försöket uppe på trampolinen gav hon upp och slutade tjata.
Fördelen med att bada i stora bassängen ett tag är att det blir ännu skönare att gå in till lilla varma bassängen sen=).
Det hände dock en liten olycka där, eftersom jag anade det så var jag förberedd och hade ett till ombyte med mig. Som tur var så var hon inte i vattnet, utan stod på sidan.

Så dagens kommentar från Hilma var nog när hon gick fram till en tant i omklädningsrummet och sa "Hima bajsat stjärten". Som tur var det en tant med förståelse om att sånt kan hända. Så hon svarade Hilma "att det var väl tokigt", med ett leende. Mycket spännande får man vara med om i ett omklädningsrum med Hilma. Allt ifrån att hon gömde mina strumpor i ett av skåpen och att hon pekade på en tant och sa "åsså nakenfis".

Nu ska jag nog ta fram lite vitkladdkaka som blev kvar från igår=).

Inga kommentarer: