torsdag 24 september 2009

En väldigt lugn fm!

Roine är hemma och är sjuk idag, inget allvarligt, bara lite snorig, inte ens feber...
Eftersom jag jobbar kväll idag så skulle Hilma vara på dagis den roliga tiden 14.30-18.30, alltså gå hem sist ifrån dagis. Inget som Hilma uppskattar, för så fort hon blir kvar med fröken själv (som inte ens är från hennes avdelning) så blir hon lite gnällig och är lite svår att sysselsätta. Kan jag förstå, när hon kommer dit varannan torsdag så börjar alla andra barnen att gå hem. Inte så konstigt!
Eftersom Roine är hemma på em när jag åker och jobbar så fick hon komma dit på fm idag istället och följa med till skogen. Så vi hade en lugn fm här hemma med frukost framför Tvn och sen hyrde vi en film över internet. Tack Fia för det tipset, hur smidigt som helst! En väldigt lugn morgon alltså=).
Nu sover hon uppe i sin säng. Hon är lite snorig (vem som har smittat vem, vet jag inte) så jag tyckte det var bättre att hon fick sova ordentligt här hemma. Så jag hämtade henne efter lunchen.

Tiden innan jobbet kommer inte vara allt för aktiv heller, Roine och jag ska nu äta lunch och sen är det dags snart att göra sig iordning för lite jobb! Härligt!

2 kommentarer:

krillan sa...

Vad duktig du är som skriver..tänkte bäst jag skriver något så att du inte slutar igen!Älskar att läsa vad ni gör på dagarna=)Rings i helgen min bästa fina Millan. Puss från oss

Camilla sa...

Det var bra att du skriver, så att jag vet att någon läser. Det var många som frågade varför jag slutat, men inte många kommentarer nu när jag börjat igen...lite trist! Det är alltid kul med kommentarer=). Puss