onsdag 23 september 2009

En lättnad...

Idag var vi på ultraljud och kollade på bebisen, en väldigt livlig liten sak där inne=). Bilden vi fick var dock inte den finaste, bebisen gäspar eller något liknande så den sur ut som någon figur ur Simpsons. Får se om jag orkar ta kort på den och lägga ut, så ni får se!

Jag har längtat så efter denna dag skulle komma och vi skulle få se den lille. Eftersom jag har varit/är lite nojjig att något ska gå fel, så var det en milstolpe att få titta att det verkligen finns något där inne. Min orolighet att har lagt sig lite nu när man känner den sparka och slår volter där inne flera gånger om dagarna. Det var skönt ändå att få se att alla delar satt på sin rätta plats. Känslan kommer finnas där hela tiden under graviditeten, men har blivit mycket mindre nu när jag gått snart halva tiden... bara 3 dagar kvar!

Så nu längtar jag ännu mera till den 20:e februari till den lille ska titta ut, men så återstår den segaste delen av graviditeten=).

Har lite svårt att veta vad jag ska kalla den. Lille, Lilla, Bebisen, Maj-Björn (min brors namn på bebisen) eller Lill Skrutten. Men jag tror nog på det sistnämnda, eftersom Hilma var våran Skrutt när hon låg i magen, så det här måste vara Lill Skrutten. Tror att jag/vi bestämmer oss för det nu!

Nu ska jag tillbaka till Pollyskålen, har man väl börjat äta ur skålen så går det inte att sluta... Ångrar mig nog snart=).

2 kommentarer:

sara sa...

vänta bara tills du kommer till v35 o klämmer i dej en 200g chokladkaka varje dag;) Ska tilläggas att jag abstinens på kvällarna om jag inte tar mej en "liten" bit...kramis

Marie sa...

Vår heter Bönan, August hette Grynet ;-)