tisdag 9 april 2013

Tisdag

Idag har jag sytt två mössor som jag fått beställning på, sytt en gardin till vår "nya" hall och plockat undan alla fynd från Ullared. Ska visa er några saker som jag handlade som jag blev lite extra nöjd med.
Mini fick ganska mycket. Täcke och kudde till vagn och spjälsäng, fanns någon lyx variant som inte fanns när Hilma och Maja var små. Så de fick det bli, det var en rejäl förbättring på de andra billigare som fanns. Spjälsängs skydd, påslakarn och underlakarn också där både till vagn och säng. Hittade även en bröstpump från MAM som verkade väldigt bra, då man pumpade direkt ner i nappflaskan. Slippa allt kladd som det annars brukar kunna bli när man pumpar. I klädväg blev det bara en liten pyjamas i storlek 56, medan jag hittade en hel del till både Hilma och Maja. Så det var roligt!

Som jag börjar längta efter Mini nu, se vem det är där inne som har börjat sparka sin mamma på revbenen i några veckor nu. Börjar nog bli lite trångt där inne...
Vi klurar fortfarande på namn, tjejnamnet känner både jag och Roine 100% för och det passar även så fint till Hilma och Maja. Men jag känner att jag skulle vilja ha ett till, tänk om det inte är rätt när hon kommer ut!? Vi har även ett killnamn som Roine är tvärsäker på, medan jag inte är helt 100 än, men jag har inte heller något bättre förslag som jag gillar bättre. Gillar namnet, men det passar inte lika bra till tjejerna. Mellannamnen är iaf helt bestämda Ida Rut och Eric Aron, både Hilma och Maja heter Ida som jag och sen heter Hilma, Greta och Maja, Elsa. Vilka tilltalsnamnen är som det lutar åt håller vi hemliga tills Mini är ute.

Inga kommentarer: