lördag 20 april 2013

En alldeles för kort dag

Idag hade jag önskat att dygnet var lite längre. Mycket har vi hunnit med, eller mest Roine, men det finns saker kvar som jag skulle vilja hinna med innan helgen är slut. Hallen saknar nu bara taklister som kommer upp imorgon, sen är det vara ny ytterdörr som ska köpas och sättas dit. Jag har gjort (med lite såg-hjälp av Roine) en sänggavel till Hilma, så nu äntligen sitter sängen fast i väggen och åker inte runt. Den blev bra och hon är jättenöjd, men enligt mig inte helt perfekt, men den slutade på ynka 250:- så det känns bra. Satt upp två nya taklampor, målat första vändan vitfärg på hallpallen och klippt äppelträden. Sen har jag hunnit med nästan en tre timmars lång lunch med Sara. Det var evigheter sen vi träffades så, bara hon och jag och det får verkligen inte ta lika lång tid till nästa gång. Så en ny dejt snart igen måste planeras in!

Så det har varit en bra lördag men alldeles för kort. Jag hade önskat att jag hunnit bakat bullar också, men det får vänta till en annan dag. Imorgon blir det en utedag innan vi ska på kalas och fira mamma. Jag har hört att vädergudarna har lovat solsken och ännu mera värme imorgon, så det blir på med solglasögonen och ut och fixa i trädgården. Härligt!

Inga kommentarer: