söndag 28 april 2013

Helgen

Helgen har sprungit iväg med en väldig fart och den stora anledningen till det är att det är min jobbhelg. Igår åkte hela familjen hemifrån strax efter 10 och jag var hemma igen 19.30, så den dagen försvann fort. Innan jobbet sprang vi in och tittade på Team Sportia och vi fyndade ett regnställ och ett par löparskor till Hilma. Tänkte att hon skulle ha dom om hon vill träna fotboll i sommar, då är det bra med ett par rejäla skor. Om inte så är 120:- för ett par Adidasskor helt okej, Maja kan ju alltid ärva dom sen. Medan jag gick och jobbade så shoppade Roine och barnen inne på Djurmagasinet. Akvariet behövdes både lite nya fiskar och växter och dessutom göras rent.

Idag slutade jag 14 och hann med att fixa lite ute, Roine har hunnit med en hel del under helgen medan jag jobbat. Han är duktig han:). Nu väntar vi bara på lite mer värme så vi kan måla altanräcket och plantera lite fler blommor.
I veckan ska vi hinna med att plantera vårt äppelträd vi fick i bröllopspresent. Jag var lite rädd att trädet inte skulle överleva flytten och uppgrävningen från Villagatan, men den har börjat blomma och ser ut att må bra i sin hink. Nu är det dags att den får planteras på sin rätta plats!

Nu är visst maten serverad, lite senare än vanligt pga av all utomhus fix!

Inga kommentarer: