tisdag 16 april 2013

Slut shoppat för idag

Nu har vi varit tillbaka på hotellet i ett par timmar. Fogarna höll men vägen tillbaka till hotellet gick väldigt långsamt. Både Roine och jag somnade till i någon timme, riktigt skönt och nu är vi pigga inför middagen ikväll:).

När vi var ute och gick hittade vi ett köpcentrum med både Zara och Vero Moda mm. Så det blev lite shoppat, alla i familjen Sevelin fick sig ett varsitt klädesplagg. Bra och rättvist:). Till Hilma köpte vi en jeanskjol och t-shirt på Zara som vi nog sparar till hon fyller. Så t-shirten till Maja får nog bara smyga sig in i garderoben när vi kommer hem.
Jag hittade en lång sommarklänning som jag kan ha på tex midsommarafton och min kusins student, om jag inte hinner bli allt för stor tills dess och magen inte längre ryms. Den var även amningsvänlig till resten av sommaren, toppen!

Vi hittade även en affär med alkoholhaltiga drycker, där vi handlade på oss vår ranson vin och en och annan likör för billig peng. En av boxarna vittvin betalade vi endast 85:- för, då var det Two Oceans, så ett känt märke. Det är billigt!
Trist att jag inte kommer kunna dricka på hela sommaren, men ett litet glas vin efter kvällens sista amning kanske vi hinner få in innan sommaren är slut! Beror helt på vad vi får för bebis. Jag vet att vissa är väldigt emot att dricka när du amma överhuvudtaget och jag själv brukar inte alls ha några problem med att avstå helt. Men nu är det sommar och ett litet glas vin vore gott till grillat en fin sommardag, men vi får se hur det blir med den saken.

Klockan 19 har vi bokat bord på hotellet som blivit utsedd till den 18:e bästa restaurangen i Estland. Känns onödigt att leta upp någon annan restaurang då... Så jag har höga förväntningar på maten, en trerätters ska det iaf bli!

Inga kommentarer: