torsdag 6 december 2012

Pysselstund

Idag har Hilma och jag haft en mysdag från början till slut, jag börjar dock jobba klockan 14 och Roine kommer hem och tar över VAB-dagen. Vi åt frukost i soffan, pysslade julkort tillsammans och åt sen lunch framför TV:n. Mys och slödag till 100%. Så jag har inte fått så mycket gjort men att få till 7st julkort på 2h måste ändå räknas som vi gjort något, Hilma älskade det och har räknat upp alla vi ska skicka till, så det lär bli 4-6h till om hon får bestämma. Vet inte riktigt om det är värt det, jag tror hon får stryka några från listan av lyckliga mottagare av dessa exklusiva julkort.
Mysigt att få lite egentid med henne, det händer inte allt för ofta att man bara får umgås med ett barn på deras villkor.

Igår när jag var iväg hos Veronica på glöggkväll tapetserade Roine vårt TV-rum, men tyvärr räckte inte tapeten hela vägen, så det saknas lite vid barnens pysselhörna, men det fixar han klart till helgen. Fint blev det iallafall och äntligen är den svarta tapeten med gröna löv borta och de vita möblerna gjorde sig mycket bättre till vårt val. Ville ha in lite färg då alla andra väggarna är vita.

Inga kommentarer: