söndag 2 december 2012

1:a advent

Idag har vi hunnit med en del. Sovmorgon till 9.30 (för vissa, jag är inte en av dom) och en sen frukost, sen blev det ett varv på stan, några julklappar inhandlades och så tittade vi på den levande julkalendern. Det var första gången jag var på det, då jag tidigare år antingen har jobbat eller så har mamma tagit med sig Hilma. Även om inte skådespelerit var det bästa så var det en bra story och Hilma satt som ett ljus. Maja satt visserligen stilla i mitt knä också under hela tiden men det var nog mest av trötthet. Det blev sent igår, Hilma la sig efter 01.00 och Maja efter 23.00, de sista gästerna lämnade vårt hem närmre 02.30. Trevligt var det iaf och mycket skönt att det är överstökat nu.

Åter till dagen... Vi har hunnit med att gjort juliga dammsugare, saffranskringlor och barnen har gjort marsipanfigurer. Roine hann också med att göra en sorts julgodis, kanske verkar tidigt men för att slippa stressa med allt sista veckan så får man börja någonstans. Så nu är det hänglås på de burkarna:).

Vi hann även med en rensning och städning i källaren, vi har nu haft 3 sånna tillsammans på 4 veckor och varje gång fyller vi en ny säck som ska till tippen. Älskar att rensa och ha ordning på det man verkligen behöver spara. Samla på massa skit är inte min melodi!

Nu blir det ett bubbelbad innan läggdags, men först Solsidan.

Inga kommentarer: