onsdag 5 december 2012

Onsdags kaos

Idag ringde dom till jobbet och berättade att jag hade en hängig i febrig dotter att hämta på dagis. Första gången på alla dessa år vi får ett sådant samtal. Kanske inte så konstigt få barnen går 2-3 dagar/vecka på dagis. Så det var bara att åka och hämta Hilma, som hade 40 graders feber när vi kom hem. Så nu sitter vi i soffan och kollar på Nicke Nyfiken, båda barnens favorit. Snart är det dags att åka och hämta det andra busfröt också, men det får Roine ordna. Jag tänker inte gå ut förrän vid fem tiden då jag ska in till stan för glöggkväll med jobbarkompisarna. Att det är snö och kallt har jag absolut inte emot, men att man knappt kommer ut från gården och sen får köra 60km/h till jobbet för att man varken ser något eller för att det är snorhalt, det är mindre roligt. Vid 06.30 när jag började ta mig till jobbet hade inte plogbilen varit på ett enda ställe där jag körde, förutom på Maxi parkeringen, där är det ordning, men det är inte heller kommunen som sköter det. Roine fick ringa kommunen så de kom och ploga vår väg, för det hade dom missat. Men så är det tydligen varje år, enligt förra ägarna, men de kom snabbt och fixade till det.

Nu blir det mys en liten stund till med sjuklingen innan jag ska ta en dusch och fara mot staden.

Inga kommentarer: