söndag 4 november 2012

Första natten

Första natten i nya huset är avklarat och det gick galant. För min del var jag inte ett dugg orolig, men jag trodde Maja skulle vakna och bli ledsen. Hon har kommit in till oss den senaste tiden och velat sova i vår säng på natten. Men inatt var den första på någon vecka som hon inte gjorde det. Hon somnade helt utan problem igår kväll, visserligen två timmar senare än vanligt.

Vi körde nästan alla möbler hit igår, nu är det mest garaget och förrådet kvar. Tänkte sätta svärfar på det någon dag, skönt att få det gjort.
Jag ska ta med mig barnen till stan lite senare och handla lite mat och två mörkläggnings gardiner. Så kan Roine köra med bilmaskinen själv på toaletten här hemma. För när det är klart tänkte vi hämta hit Tiger, stackarn är helt stressad och undrar vad som föregår. Se hur det går, får hålla honom inne ett par dagar nu. Någon som har tips på hur man flyttar katter?

Jag kan iaf konstatera efter en dag/natt att jag älskar vårt nya hus, här kommer vi trivas. Garanterat!

Inga kommentarer: