tisdag 6 november 2012

5års kontroll

Herregud vilken pers!

Då var allt gjort på 5 års kontrollen, förutom en liten liten detalj...sprutan! Jag har aldrig sett henne så rädd och förtvivlad. I en halvtimme satt vi i väntrummet och jag försökte prata, lugna och få fram vad hon ville göra. Beslutet blev tillslut att komma tillbaka, så den 20:e gör vi ett nytt försök. Om fröken själv hade bestämt så skulle hon inte haft någon ny tid överhuvudtaget. Nästa gång tänker inte jag gå med henne, jag klarar inte att se henne så ledsen och framför allt så rädd. Usch! Jag satt själv och grina samtidigt som jag försökte lugna ner henne. Hemskt! För att tvinga henne till något hon inte vill gör jag inte. Super-mormor får nog rycka in nästa gång:).

Allt det andra såg jättebra ut och hon var nu 119cm lång och väger 21kg. Så hon har vuxit 10cm på längden och väger 2kg mer än för nästan 1 1/2 år sen. Hur långa är era 5 åringar?

Åter till fix av barnens rum och lite annat. Roine och hans pappa är och hämtar de sista möblerna på Villagatan, så nu kan jag fortsätta med att plocka upp saker.

3 kommentarer:

Nissetroll sa...

Nu har jag försökt flera gånger att kommentera, men det har inte funkat - hoppas den här går fram. Jag trodde August var 111 cm, men när jag mätte honom i morse var han 113. Han brås väl på mig, jag tror jag var 122 cm när jag var 7-8 år.
Kan inte Hilma få ett Emla-plåster innan hon ska ta spruta? Det fick Irma innan hon skulle ta prover och det var jättebra!

Camilla sa...

Jag tror hon är väldigt lång, men kanske inte så konstigt när både Roine och jag är långa:).

Camilla sa...

Jag tycker blogger är lite konstigt, nu gick det inte att skriva längre än det där lilla. Konstigt!

Vi provade med både salva och plåster när vi var dör men det skulle hon absolut inte prova. Så vi fick med oss det hem, så kanske får vi prova det den 20:e.