fredag 30 november 2012

Advents mysigt hem

Nu är vårt fina underbara hem adventspyntat och det blev så fint. Dock var det lite tråkigt att plocka bort alla nya lampor  som vi nyss fått plockat upp, men om 1½ månad får jag plocka fram de igen, nu satsar vi på julen istället.
Jag längtar inte till det är dags att sätta upp de andra gardinerna igen, stryka gardiner är verkligen inte roligt. Jag satte också upp gardiner i två fönster till som inte har hunnits med tidigare, men imorgon kommer hela tjocka släkten hit så då måste allt vara på topp=). Lite trist att vi inte har hunnit tapetserat vårt TV-rum och att badrummet är klart, men allt kan inte vara klart på 4 veckor.
Soffan kom iaf igår, men Roine fick åka och hämta den själv då de inte hade tid att köra ut den och vi ville ha den till imorgon. Det var ett riktigt projekt att få in den. Men med hjälp av en skottkärra och en jävla vilja så står den nu på plats och det blev så himla fint. Älskar verkligen vårt nya hem!

Vi har även hunnit med och gjort lite av plockmaten till imorgon, så jag känner att vi är med i matchen men har fortfarande en hel del kvar att göra imorgon. Men gästerna kommer inte förrän vid 17.30 så vi ska nog hinna med allt.

Här är lite bilder på vad jag också hunnit med på kvällskvisten. Bilderna gör den inte riktigt rättvis, iPhone bilder blir oftast inte så himla bra.

Inga kommentarer: