onsdag 27 juni 2012

Onsdag

Imorse åkte Roine till Ukraina med jobbet. Så för tillfället sitter han på en fotbolls semifinal mellan Portugal och Spanien. Ett par lätt arbetade dagar kan jag tänka mig, det kan vara bra att arbeta för ett av världens största företag.
Mamma fick hämta barnen idag eftersom jag jobbade till 19 och så blir det även på fredag. Det är inte lätt att få ihop det när man brukar vara två så hämtar och lämnar. Självklart kan jag ändra tiden (förutom idag) men barnen går bara 15h/vecka och ändrar jag tider så blir det mer än det. Så det är tur att man har så underbara föräldrar som ställer upp när det behövs.
Roine kommer hem på fredag natt och då har vi semester i två veckor. Det blev bara det nu, eftersom vi nyss hade två veckor före och efter bröllopet, sen har vi vecka 33 ledigt tillsammans också. Så man kan ju hoppas att värmen kommer snart, så barnen kan få åkte till stranden och bada och leka lite, för detta kallar jag inte alls för sommar.

Barnen fick mat hos mamma och pappa och det här är det värsta när Roine är iväg på jobbresor, att jag inte äter som jag ska. Alla som känner mig vet att jag inte är någon "mat-människa" och är nästan aldrig hungrig. Så vad blev det till kvällsmat idag? En skål chips med tillhörande dipp!!! Jag åt ju trots allt mat på jobbet vid 13.30... Imorgon blir det bättring, för då måste jag laga mat till barnen och äter tillsammans med dom. Vilken tur att jag har dom!

Inga kommentarer: