onsdag 20 juni 2012

HILMA (snart) 5 ÅR

Vår lilla Hilma fyller 5 år imorgon! Hilma skulle födas på midsommarafton, men dagen innan kom hon och i år är det första gången hennes födelsedag infaller på samma dag, alltså dagen innan midsommarafton. Den dagen känns verkligen som igår. Hur vi satt på BB och firade midsommar med alla andra där. Vi åkte även hem senare den dagen och påvägen hem så stannade vi till hemma hos mamma och pappa där det firades midsommar med mina kusiner. Lisa var då 4 år och hade ritat en teckning till henne, nu är hon 9 år...  Stanna tiden, snälla!!!

Jag skulle egentligen jobbat imorgon och till 20, men jag bytte bort den dagen så imorgon ska barnen och jag ha en mys-dag, då vi först ska och fira midsommar med förskolan. Antagligen ska Roine följa med oss också, så det blir mysigt. Sen ska Hilma fortsätta med sina tårtor till kvällens kalas, hon har gjort dom helt själv. Eller jag har gjort fyllningarna, men hon har valt vilka och lagt dom mellan bottnarna. Hon valde jordgubb- och vitchoklad fyllning, mycket bra val av henne, tycker jag. 

Men nu blir det lite sömn innan det är dags att ge vår lilla älsklings femåring frukost på sängen, paket och en underbar skönsång på det... 

Här kommer lite bilder från söndagens besök i Kolmården: 



Inga kommentarer: