fredag 1 juni 2012

Möhippa 1

Jag hadev "turen" att få tre styckna möhippor. Den första fick jag i April, onsdagen innan jag och Linn skulle åka till Istanbul. Helt plötsligt stod en jobbarkompis vid mig och sa att jag skulle följa med honom och det första jag tänkte var att vi skulle ta fast snattare. Men jag förstod ganska snabbt att så var inte fallet, jag fick hoppa in i en taxi och när den pratglada taxichaffisen svängde in mot norr hade jag mina misstankar om var vi skulle, men absolut inte vad som väntade. Hos Maria på Wengströmska Villan blev jag sminkad och fick byta om, ICA kläderna var visst inget för kvällens planer. Jobbar-tofflorna och fleecejackan fick jag dessvärre ha kvar. Maria skjutsade ner mig på stan och släppte av mig på parkeringen bakom Specsavers med en lapp där det stod "Gå till Per-Arne Rynnings studio". Då kom mina misstankar om vad som skulle hända. Det var tur för både mig och de andra att Maria fått i mig en del att dricka, annars hade jag inte gått med på alla deras krav... Väl där inne stod några vännen från jobbet med nöjda och glada miner.

Efter det blev det en liten promenad hem till Karin och så åt vi en massa räkor och drack vin. Kvällen blev ganska tidig eftersom jag varken packat färdigt eller handlat allt jag skulle. Det sistnämnda fick jag strunta i och packningen tog jag på morgonen innan tåget gick strax innan 10.00. Det var skönt att vara framme på hotellet strax innan 02.00 den kvällen...

I lördags på bröllopet fick jag se fotona för första gången, som jag räknat ut. Sen att alla 70st gäster skulle få se de samtidigt som mig på storbild, det hade jag inte räknat med. De hade gjort en kalender av 12 st bilder, den börjar från juni och sträcker sig till vår första bröllopsdag. Vissa av de bilderna var inga bilder som man visar för varken sin mormor eller svärföräldrar, men så är det väl att gifta sig, man får inte bestämma allt!

Jag tänkte iaf visa er några av bilderna och de två jobbigaste bilderna kommer jag absolut inte läggas ut här. De finns hemma på ett tryckt ställe och i Andreas Sanders ägor...

Inga kommentarer: