onsdag 4 april 2012

Hattfest med ledsen Hilma

Idag fick jag lämna en ledsen Hilma på en hattfest på förskolan, stackarn. Egentligen lämnar jag dom där vid 10.45-11 idag, men eftersom de skulle ha en påskfest så fick de komma tidigare.

Barnen hade med sig ett varsitt påskägg till sina fröknar och för första gången höll Hilma i ägget hela vägen hemifrån och in till avdelningen, där brukar det i vanliga fall ta stopp och hon fegar ur. Det blev även så idag, eftersom alla barn på Bläckfisken slängde sig över henne och ropade "Hilma har ett påskägg", "goooodis" och "öppna ägget". Jag försökte ta oss ur folkmassan och fram till den ena fröken och där var hennes mod borta. Det som hade kunnat slutat så bra. Så vi fick lämnade över teckningen och ägget tillsammans. Någon hatt skulle hon då absolut inte ha på sig och blev jätte ledsen, vi satte oss i kapprummet och jag lugnade ner henne och tillslut följde hon med de andra barnen...utan hatten.
Det var så jobbigt att lämna henne så ledsen, allt började så ju bra. Hon gillade verkligen hatten vi satte lite fjädrar i och ägget var hon så förväntansfull över att få ge. Men allt går inte alltid som man vill, men jag vet att hon har roligt festen, bara hon får ta det i sin takt!

Inga kommentarer: