onsdag 6 juli 2011

V70 eller V60!?

Jag har precis beställt lite skor till barnen på Ellos.se. De hade satt ner en hel del bra skor till halva priset, så jag beställde dels ett par Kavat skor till våren till Maja, för endast 224:-. Man kan tycka att det är långt kvar till våren och det är det, men hon har redan två par skor efter Hilma som knappt är använda.
Igår beställde jag även en POP jacka till Hilma för 395:-, istället för 795:-. Så snart är vi redo för hösten, men den får gärna vänta ett bra tag till innan den kommer.

Det ska bli väldigt spännande att se om Roine kommer gå och lägga sig överhuvudtaget ikväll. Imorgon klockan 08.00 ska hans bilval vara inne och han har det inte lätt. Coca-Cola har förhandlat sig fram till ännu en Volvo, trist tycker Roine men helt klart en bra bil. Valen de får göra är mellan V70 och V60 och dels vilken färg de vill ha. Han har sådan ångest och när jag sagt mitt så är det inte lättare för honom. Jag tycker V70 för den är lite större, men jag tycker att V60 är mycket snyggare. Det är inte lätt att bara få en bil=).

Imorgon och på fredag är egentligen mina två föräldrardagar denna vecka, men jag ska jobba båda dagarna den inte allt för roliga tiden 11.30-19. Det blir lite extra pengar och de är som alltid välkomna! Sen jobbar jag helgen och nästa vecka sen är det semester och föräldrarledigt i nästan 7 veckor, inte helt fel. Roine börjar sin semester redan på fredag. De sista veckorna ska vi skola in Maja på dagis, min lilla plutt ska börja på Hilmas gamla avdelning, Grodan. Jag tror inte det blir något problem med hennes inskolning, men allt kan hända.
Vi kommer bara att ha barnen 15h/vecka i snitt, så det är riktigt skönt iallafall.

Vi påbörjade ett litet renoveringsprojekt här hemma idag. Lite gamla köksmöbler ska målas om och köksbordet ska få ny färg, vitt. Så två stolar är slipade och målade två gånger och får en sista strykning imorgon. Sen beställde jag två vita hissgardiner tillsammans med barnens skor tidigare. Jag tänkte också förnya vår kökslampa med lite ny färg, jag har inte riktigt bestämt mig för vilken färg det blir ännu. En sak i taget.

Jag har även hunnit med en liten löparrunda även idag. Jag kände att jag var tvungen att göra det idag eftersom jag jobbar till 19 både imorgon och på fredag och efter det passet så är man inte så motiverad för en löparrunda. Men en liten sväng till hade jag tänkt hinna med i helgen. Vi får hur det blir med den saken.
Nu ska jag sova, men först försöka få Roine att bestämma sig!

Inga kommentarer: