tisdag 12 juli 2011

3 arbetsdagar kvar...

Idag har jag varit ledig och det är Roine första semestervecka denna vecka, så vi åkte en sväng till Läppe för att barnen skulle få bada och leka i sanden en stund. Vi blev bara kvar till efter lunch, det blåste lite för mycket och jag frös. Så vi svängde in i Vingåker och köpte en hissgardin till Majas rum som min mamma hade hittat i presentaffären utanför Factory. Vi gick igenom allt lite snabbt, men hittade ingenting annat än gardinen.

Sen stannade vi i Baggetorp och hämtade upp husvagnen som vi ska tillbringa en veckas semester i och väl hemma blev det storstädning av den. Skönt att ha det gjort på en gång, nu ska den bara packas och göras redo för avfärd, visserligen inte förrän vecka 31.

Igår gjorde vi 2 liter körsbärssaft från vårt träd och provsmakningen blev i eftermiddags och den blev jättegod. Så nu ska det kokas och frysas in så kan vi ha saft för hela året. För brist på bären kommer det inte bli, så är det någon som vill ha är det bara att komma förbi och plocka.

Nu har jag tre tidiga arbetsdagar kvar till semestern, så nästa vecka ska vi hitta på lite roliga saker med barnen och så hoppas vi på strålande solsken. Sen ska Roine jobba en vecka innan vi har gemensam semester igen och då blir det Öland med husvagnen. Det kan sluta precis hur som helst, men det är det som är charmen med husvagnssemestrar. Eller?!

1 kommentar:

Krillan sa...

Du tycker jag är en tant som gjorde rödvinbärsgele,du är lika mkt tant du:)
Men du det gäller att ta vara på jordens resurser:)puss