måndag 18 juli 2011

Hilma & Mamma dag!





Hilma och jag har varit inne i stan på förmiddagen och shoppat en hel del. Det kunde inte vara mer passande än att få ett meddelande från Kapphal där det stod "halva priset på rean", precis innan vi skulle åka hemifrån. Så där var Hilma och jag och fyndade en hel del, dels det som bilden visar ovan. Fyra plagg från Kapphals Vintage kollektion, jag bara älskar dessa plagg. Totalt blev det 375:- istället för nästan 1200:-, riktiga fynd! De rosa klänningarna köpte jag lite större storlekar som de kan ha nästa vår/sommar. Hilma fick en likadan sådan klänning av sin mormor och morfar i påskpresent i år och den satt så himla fint på henne.


Hilma fick även ett par jeansleggings och ett par rosa chinos och de gick på 140:-, Maja fick en tröja och 2-pack pyjamaser till hösten och det gick på strax under 100:-. Helt okej pris för lite kläder=).


Det var en mysig dag med min älskling på stan och så var vi uppe och fyndade lite saker på MAXI med, även där började årets största rea idag. Så 6st frukostskålar och 4 st handdukar fick följa med oss hem därifrån, utöver maten!

Så än så länge har vi haft en mysig första dag på semestern. Det är mysigt att hitta på något med bara Hilma också, det blir inte så ofta. Hon gillade att få åka in till stan med bara sin mamma och med egen plånbok och få handla saker till henne. Vi stod till och med inne i provhytten och hon provade lite av kläderna som vi köpte och inte köpte. Hon tyckte till och med det var roligt. Lik sin mamma...

Inga kommentarer: