söndag 17 juli 2011

Mysig söndag med utflykt!

Idag bestämde vi oss för en liten utflykt (eller det bestämdes redan igår). Vi åt frukost i lugn och ro och åkte härifrån vid 11-tiden till Söderköping. Vi gjorde först ett stopp inne i Norrköping, jag var tvungen att springa in på Polarn och Pyret och kolla in rean. Jag har hittat lite tröjor till barnen på nätet men tänkte att jag kunde köpa de i affären för att slippa frakten. Men det tjänade jag visst på, kläderna var inte alls lika mycket nedsatta i affären så det får bli en liten beställning någon dag. Jag han även med att köpa ett halsband som jag fastnade för och Hilma tyckte det var fint så det impulsköpte vi (jag skyller på Hilma=)). Sen snabbt tillbaka till bilen där Roine gav Maja lite lunch och så vidare till Söderköping.

Där strosade vi omkring och åt glass. Vi började köa in till Smultronstället men upptäckte ganska snabbt att Hilma inte var på det humöret, så vi bestämde oss för en glass i luckan istället. Hilma blev hel nöjd med en "Gottegris", en jordgubbskula, mjukglass, strössel, godis och en snurra. Strösslet och snurran var tydligen det bästa, så nästa gång kan vi lika gärna stanna till på jobbet och äta glass=). Det var mysigt att gå runt där och Hilma ville inte åka därifrån när vi gått färdigt. Så vi bestämde oss för ett stopp på Toy´s R Us på vägen hem och det var helt accepterat. Hon fick köpa ett bärsele till dockan för en liten del av sina presentpengar hon fick när hon fyllde år. Så det var en mysig och lyckad dag!
Maja däremot sov endast 5 minuter på hela dagen, men hon var lika glad ändå (nästan). Jag trodde hon skulle var supertrött nu på kvällen men inte alls, kanske hade mamma och pappas besök här lite positiv effekt!

Nu sover barnen sött och här ska det nog bli en film. Om jag får liv i Roine först, det är visst hårt med semester!


Inga kommentarer: