fredag 30 april 2010

Valborgsmässoafton

Just nu försöker jag att underhålla Hilma för att Roine ska kunna ha sitt telefonmöte i lugn och ro. Just nu sitter hon och ritar och lägger pärlplatta, se hur länge det är intressant. Annars får vi gå ut en stund tills det är klart.

Igår hann vi med så himla mycket. Jag började dagen med en sväng på stan tillsammans med Sara, trevligt! När Roine och Hilma kom hem så lastade Roine ett lass med tegelstenar och åkte till tippen med Hilma och hämtade lite grus på hemvägen. Jag passade då på att förbereda maten och att plocka undan på undervåningen och dammsög. Vi byggde sen ihop en IKEA möbel till Hilmas rum och sen fick dammtrasan och dammsugaren ta sig ett varv på övervåningen, välbehövligt!
När Hilma sen somnade så gick vi ut och grävde klart en grusgång som på börjades i veckan, men vid 20.30 tyckte jag att det var dags för kväll. Så Hilma och jag har lagt på det sista gruset från släpkärran på förmiddagen. Rena träningspasset! Snart är det dags för en veckohandling som jag skjutit upp flera dagar och nu måste vi. Så medan Roine, Hilma och Maja hämtar ytterligare en kärra grus så handlar jag lite mat.

Ikväll blir vi hemma och ska äta god mat (jag funderar på om jag ska göra tre-rätters) och bara ta det lungt. Gå till brasan är ingen idé eftersom Hilma somnar senast 19.00 och kommer inte vara vaken vid 20.30 när dom ska tända den. Det får vi ta nästa år.

Ha en trevlig Valborg!

Inga kommentarer: