söndag 4 april 2010

Påskäggsjakt!

Hilma hade sådan tur att Påskharen hade lämnat en liten DVD och två kort hemma hos mormor där han berättade att han gömt Hilmas och Majas påskägg. Dom fick varsitt kort där det stog lite lagom klurit beskrivning vart deras ägg var gömda. Hilma började sitt sökande av Majas påskägg och på hennes kort stod det följande:

Hej Maja!
Hoppas att du får ett fint påskägg.
Ditt ägg ligger där mormor brukar tvätta.
GLAD PÅSK önskar Påskharen

Hilma hittade fort Majas påskägg som var gömt i mormors tvättmaskin, sen fortsatte letandet av hennes eget ägg och på hennes kort stod följande:

Hej Hilma!
Jag har nu skuttat hela vägen från skogen till dig!
Hoppas att du har kul hos mormor och morfar.
Jag har lagt ditt påskägg bakom där du brukar leka med hink och spade.
GLAD PÅSK önskar Påskharen

Uppdraget utfört!

Det var inte första gången denna unika DVD visades. Påskaharen skickade även den för några år sedan fast utan tillhörande kort, utan med ett önskemål om påskberättelser. Men den gången kom självaste Påskharen själv på besök!
Min underbara mamma hade på kvällarna i smyg sytt en kanindräkt, som hon sedan tog på sig på påskafton och smög ut i skogen och lämnade en korg med påskägg i. Min då 4-åriga kusin var knäpptyst och bara tittade på haren genom fönstret, men ni kan ju tro att vi andra skrattade. Min underbara kreaktiva mamma! Jag hoppas att Påskharen ska göra comeback någon gång, kanske rent av till nästa år=).

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Det är så himla mysigt när barnen har blivit lite större så man kan ordna lite överraskningar åt dem, jag älskar att se Augusts ögon när han får träffa tomten/åka tåg/leta påskägg etc.