måndag 19 april 2010

En trött Hilma!

Måndag och ny vecka, detta betyder ännu en vecka att försöka vara lite nyttig. Nu betyder inte det att jag ska vara fri från allt onyttigt, jag tar en sak i taget och börjar med att ta bort godiset (läs chokladen). Någon fika då och då är okej, annars vet jag att det aldrig kommer fungera. Sen vore det bra med några promenader några gånger i veckan, men jag kollade vädret förut och det såg inte lovande ut för motivationen, regn, regn och regn.
Jag är lite sugen på att börja träna på Friskis och svettis igen efter lite mera än 4 års uppehåll, men då måste jag ha någon att gå med, annars går det inte. Jag vet att jag är dålig, men annars hittar jag bara en massa anledningar till att stanna hemma. Tror att jag får ta det till hösten, då kanske jag kan få med mig min syster!

Dagen har Hilma, Maja och jag tillbringat hemma. Maja i sin vagn på altanen och Hilma mestadels lekande och sjungandes inne i sitt lekrum med sin docka. Telefonen gick i ett ett tag så då var det uppskattat att få prata lite ifred, hör inte till vanligheten annars.

Hilma vaknade strax innan sex idag så kvällen har varit mindre rolig. Vi gick ut en stund efter kvällsmaten, men hon gjorde bara en massa som hon inte fick. Släpade tex ut en massa grus på gräsmattan, tog av sig jackan och mössan och gick ner i källaren när det låg en massa ved där. Så mellan gråten och gäspningarna så blev det läggdags innan halv sju.
Tröttheten kom smygandes vid lunchen också, då hon började skrika och gråta över att hon inte ville ha någon broccoli när jag la den på hennes tallrik. Vad tror ni hon åt upp först av allt...jo, broccolin och ville dessutom ha mera! Man kan undra om det är värt en massa tårar för detta, när hon älskar allt som har med frukt och grönsaker att göra, med undantag för sallad och paprika (fixidé, tror jag).
Hon somnade gott medan Roines läste saga för henne, så vi hoppas på en lite piggare Hilma imorgon!

Inga kommentarer: