söndag 25 april 2010

Trädgårdsarbete

Dagen har tillbringats ute i trädgården, men bara ett litet avbrott för en fika med Fia och Jimmy och ett par amningar. Så nu har vi flyttat en Jasminebuske, planterat en blåbärsbuske, flyttat en hallonbuske (om det räknas som buske, när den består av tre pinnar), rivit ner en stor rosenbuske som hade blivit alldeles för stor och ful och dessutom grävt en ny rabatt. Den är väldigt tom nu, så jag måste nog hinna med ett besök hon trädgårsmästaren någon dag här fram över.

Hilma bad om något så ovanligt som pyjamas direkt efter maten idag. Två hel dagar ute har satt sina spår på henne. Roine fick till och med sovmorgon fram till 8 imorse, nu hoppas jag på minst lika lång imorgon=).

Morgondagen bjuds på mys med bästaste Kristin och Wille och som Hilma har längtat och jag förstås!
Efter detta mycket givande inlägg, ska jag hoppa in i duschen och tvätta bort all jord som jag samlat på mig under dagen.

Inga kommentarer: