måndag 12 april 2010

Underbar dag!

Idag har vi haft en underbar utedag. På förmiddagen for vi till Ramsjöhult för att möta Linn, Tyra och Arvid där. Där grillade vi korv, fikade, byggde koja, hoppade i vattenpölar och lekte. På hemvägen stannade vi till hos mamma för att hämta Hilmas såpbubblor hon fick i påskägget av Fia och Jimmy, men där blev vi kvar=). Efter en amning så satte mamma och jag oss på en solstol och tittade när Hilma lekte i sandlådan i två timmar.

Väl hemma så hade Roine gräddat pannkakor, så efter maten skulle Hilma ut igen för att blåsa såpbubblor och gunga. Så hon har varit ute hela dagen idag, undantag för frukost och middag.
Jag hoppas verkligen att vädret håller i sig ett tag nu, för detta är underbart!

Eftersom det var så himla fint väder idag så fick jag för mig att rota fram mina sommarkläder. Det skulle jag inte ha gjort, det glada humöret byttes ganska snabbt ut till att jag blev deprimerand. Mycket fina kläder som saknar ett par cm i midjan, höften och över brösten. Jag kan visserligen förstå att det stretar lite över brösten...usch, vad jag inte tycker om min kropp just nu!
Nu kanske ni tycker att jag ska göra något åt saken och sluta gnälla. Men nu är det så att jag är världssämst på att banta och framför allt låta bli chokladen på kvällarna. Så håller vädret i sig, så kanske jag kan ta en promenad istället. Då måste jag göra det när Hilma är på dagis, för annars är takten inte den snabbaste, men då får jag inget sällskap (Maja förstås) och det är mycket roligare att ha någon att prata med=). Ni hör ju så många promenader som kommer att utföras!? Jag är nog sämst!

Min lilla Maja skrutt blir 2 månader idag och jag säger som alla andra föräldrar, vad fort det går! Jag vill att tiden ska stanna och att hon ska vara min lilla bebis ett tag till. Visst är det roligt när hon blir lite äldre och är med lite mera, men jag har redan en snart 3-åring och just nu räcker det=).
Hennes lilla mage är mycket bättre nu och det tackar vi Semper magdroppar för. Efter andra dagen med dom så såg vi en förändring. Så nu har jag en lycklig liten dotter även på kvällarna=).

Jag är en väldigt lycklig tvåbarnsförälder!!!

3 kommentarer:

Marie sa...

Är också nöjd med magdroppara, Irma är dock mindre nöjd - hon tycker att de är jätteäckliga!
Känner igen det där med kläderna... Men så känner jag också att är det värt att hålla på och späka sig och inte få äta nåt gott bara för ett par cm eller kg som bara jag själv ser? Jag vet inte, det är fram och tillbaka...

Camilla sa...

Det är sant, men idag har jag klarat mig utan. Eller klarat mig, tvingat mig att vara utan. Jag har två rader kvar i min Marabou mjölkchokladkaka från helgen, jag tvivlar på att dom finns kvar till nästa helg!

Majas ansiktsuttryck visar inte heller någon nöjdhet när hon får dom, men hon har inget annat val. Än så länge bestämmer jag=)!

Nissetroll sa...

Ja det är jättekul, men det tog lite tid innan jag fattade hur jag skulle få det till min egen blogg. Först hamnade det ju någon helt annanstans. Sen är väl inte min mobilkamera den bästa, men utomhus blir det rätt OK bilder.