fredag 13 februari 2015

Maja 5år

Igår hade vi födelsedagskalas för Maja här hemma, äntligen fyllde hon 5år- en hel hand! Som hon längtat, hon har haft nedräkning i veckor och dagen var verkligen efterlängtad. Igår när hon gick och la sig så frågade hon mig:

"Mamma, har jag blivit större nu när jag fyllt 5år? För man blir större när man är 5år istället för 4år."

Hon fick så himla mycket fina saker och största delen av presenterna var Frost relaterat, hon älskar verkligen den filmen. Roine fotade lite av sakerna igår morse...kom några till under kvällen. Jag ska förtydliga att alla saker inte var presenter från oss utan hon hade lite sedan tidigare. 
Ursäktar den dåliga mobilbilden han tagit...:). 

Tyvärr hittade jag inte "lilla" objektivet igår (det dök upp idag...) och kunde därför inte fota speciellt bra. De kort jag försökte ta blev inge bra alls och jag är så ledsen att vi inte fick till någon bild på tårtan. Niclas tjej Karin hade gjort en fantastisk Frosttårta till henne, som det dessutom rykte från. Alla var mäkta imponerade av det, särskilt barnens farmor och farfar:). Tack snälla Karin för tårtan, en tårta som kommer vara svårslagen för henne (och mig) på väldigt länge. 

Här är en bild på Maja från igår när Karin kommer in med tårtan och alla sjunger för henne. Tyvärr den enda som blev okej. 

Hon hade även blivit firad på förskolan, guldram och guldstol när man fyller på Bläckfisken. Dessutom hade hela storbarnsavdelningen en invigningsfest igår då de nu heter Lagunen. En perfekt dag att fylla år på, flaggan var hissad, hamburgare till lunch, disco och glass. Hon var väldigt trött och otroligt nöjd igår när hon somnade. 

Idag har jag varit ledig eftersom jag gick truckutbildning på min lediga dag i onsdags. Så Elvis och Maja har varit hemma med mig idag och det var perfekt för Maja att få leka med sina nya leksaker själv, utan syrran. Hon och jag satt ganska länge på hennes rum medan Elvis sov och klistrade in klistermärken i nya Frostboken, bygga ihop Barbie möbler och satte dit det sista på Frost Lego slottet som dom inte hann med igår. Mysigt att bara vara med henne en stund! 

Inga kommentarer: