måndag 9 september 2013

Tolfta gård

Idag åkte jag och tjejerna till mammas "jobb" på Tolfta gård. Barnen har varit där tidigare med mamma, men inte jag. Så det var roligt att se hur det ser ut och vad hon gör om dagarna, jag har ju bara hört om allt tidigare. 
Hilma och Maja hjälpte till och borsta, kamma en häst och sen gick Hilma och släppte ut den i hagen. Jag håll mig på ett lagom avstånd... Maja konstaterade i bilen därifrån att jag inte rörde dom någon gång:). 
"Mammas" häst Pegasus var vi självklart tvinga att hälsa på. Se men inte röra är ett bra uttryck när det gäller hästar (och de flesta djuren) enligt mig! 
Även mata kaninerna med en massa maskrosblad gjorde vi också. Så nu börjar nog tjatet om en egen kanin igen...

Jag kan verkligen rekommendera detta ställe för er som vill prova på att rida eller som är vana ryttare. Otrolig vacker miljö och duktiga personer som guidar turridningarna:). Läs mera på www.tolftagards.se om ni är intresserade! 

Inga kommentarer: