torsdag 12 september 2013

Ny vagn

Jag har ett tag nu funderat över att byta vagn. Nu har vi en Brio Happy som vi köpte ny till Maja och eftersom hon knappt åkte vagn som liten så är den fortfarande i jätte fint skick. Den är jättebra, stadig och rymlig, men lite klumpig att gå med. Särskilt när man har två barn på varsin sida om den. Jag har kollat runt ett tag nu och den jag skulle vilja ha kostar lite för mycket för att byta bort den vi har som jag egentligen gillar. Ni förstår mitt problem!

För ett tag sen upptäckte jag detta chassi som också är en Brio Happy, men då med svängbara hjul fram. Perfekt! Vi tänkte köpa bara ett nytt chassi, inte hela vagnen och på den billigaste sidan kostade den 3500:-. Fortfarande mycket pengar... 

Men nu har jag hittat en på Blocket som säljer sin från 2012 med både sitt- och liggdel och är i jätte fint skick för 2000:-. Så efter vintern, kan vi sälja den vagnen vi har. Den har ju fyra stadiga hjul som absolut är den bästa vagnen att köra i snö, så när den är färdiganvänd, då kan vi sälja den och säkert få tillbaka pengarna för den nya. Perfekt! 

Inga kommentarer: