söndag 22 september 2013

Hemma igen

Då var vi hemma igen, efter en vecka på Rhodos. Den har gått otroligt fort, som det alltid gör när man åker utomlands. Hotellet var jättebra och jag förstår verkligen varför det har fått utmärkelsen bästa barnhotellet 2013, det finns inget att klaga på, det skulle i så fall vara att lekparkerna inte var upplysta på kvällarna. Konstigt, eller är det meningen att barnen ska sova efter 20.00!? Jag kan verkligen rekommendera detta hotell, Sunwing Kallithea. Vi kunde till och med checka in och lämna vårt bagaget på hotellet och gå direkt till säkerhets kontrollen på flygplatsen. Skönt att slippa stå i den oändligt långa kön i värmen med tre barn. 

Maten var bra, vissa saker och dagar riktigt god. Det var tema kvällar till middagarna, som tex asiatiskt, BBQ, amerikanskt och tex mex och självklart en massa efterrätter. Vi valde att ta Sunwing Inclusive, då fick vi frukost alla dagar, 5 luncher och 5 middagar. Ett bra koncept då man oftast vill äta ute någon gång under semestern. Det ska bli spännande att se hur mkt man har gått upp på en vecka, eller inte! Ska bli skönt att komma hem och "slippa" dricka Coca Cola och äta efterrätt 2ggr/dag och äta vanlig mat igen. 
Jag tänkte jag skulle göra ett försök till att börja träna, jag tänkte köpa månadskort på Friskis och Svettis. Då blir inte summan lika stor åtgången att betala, plus att jag inte behöver köpa om jag inte kommer dit... Jag vill verkligen träna och känna mig lite stark, långt ifrån vad jag gör idag och konditionen är verkligen inte på topp. Men i veckan kör vi igång och jag tänkte köpa mig lite nya träningskläder innan dess, som motivation. 

Inga kommentarer: