måndag 21 maj 2012

Mycket bröllop

Idag har vi handlat det mesta som vi behöver till festen, det är omöjligt att veta hur mycket läsk det går åt till drinkarna. Som tur är kan vi lämna tillbaka det som blir över, bättre att ha för mycket. Vi har även varit och träffat vår fotograf, Andreas Sander. Det känns helt klockrent och fotograferingen kommer bli så rolig och annorlunda, precis som vi vill ha den. Vi kommer även ta några "mamma-förstoringar", men Andreas hade en del andra idéer som han ville göra. Han fråga om han sen får använda våra kort i annonser och tidningar, rätt så vågat innan han sett dom=).

Vi har även flyttat alla saker till ett ställe i huset, för att lätt kunna ta allt vidare till festlokalen på onsdag. Varje dag nu, fram till lördag är saker bokat och det är massa saker att göra. Imorgon ska vi till Vingåker och få hjälp av Magnus att skriva ut festprogrammen och det sista av placeringskorten. Vi ska försöka få tag på ett litet fyrkantigt tält utan väggar också, jag gjorde ett försök i fredags men det visade sig vara omöjligt. Vad ska hela Katrineholm ha dessa tält till?! De var slut överallt jag var, imorgon ska vi göra ett nytt försök.
Jag tänkte även jag skulle hinna med någon timme i solen. Jag har legat några timmar idag, men eftersom jag inte vill bränna mig så har jag smörjt mig med jätte hög solskydds faktor, så syns det knappt.

På onsdag ska jag först jobba, den sista dagen som ogift på jobbet... För det kommer bli sådan skillnad sen=). Efter det ska jag på behandling hos Maria och sen provuppsättning tillsammans med min syster och Kristin. Roine ska hämta nyckeln till lokalen då också, så det blir nog en sen kväll på onsdag.

Torsdag ska jag fixa naglarna på förmiddagen och 3h framåt. Efter det är det ett besök i kyrkan med barnen och sen fix i lokalen, samma som på fredag. Så det är fullt upp nu, som ni kanske kan förstå.
Jag kan nog behöva någon timme i solen imorgon innan detta drar igång. Om 5 dagar ska jag få gifta mig med min underbara kärlek och hur nervös jag än kommer vara den dagen (+ dagarna innan) så längtar jag så himla mycket. Men det kommer bli tomt på tankar när detta är över, vad ska jag göra och fundera på alla kvällar? Jag får skaffa mig en ny hobby...

Nu blev det ett långt bröllops inlägg här, konstigt=). Snart slipper ni detta.

Inga kommentarer: