torsdag 10 maj 2012

Bröllops nerver

De senaste dagarna har jag mått lite konstigt. Jag är hungrig men kan inte äta, så ett lätt illamående finns konstant och detta innebär att jag är ganska trött också. Jag har även svårt att somna på kvällarna och det har aldrig varit något problem förut och mardrömmar har jag också haft de senaste två dagarna. Detta låter kanske som jag är gravid och det kan jag meddela att så är inte fallet, utan jag tror att det är lite nerver och nervositet som har kommit. En liten viss stress känner jag också, eller en ganska stor sådan. Men det börjar kännas rätt så jobbigt att känna så här och jag hoppas att det känns bättre efter helgen då vissa saker kommer prickas av...

Jag tror egentligen att jag har ganska stor koll på allt, men samtidigt känns allt så rörigt. Jag ska försöka skriva en ordentlig lista som vi kan pricka av och förhoppningsvis känns det lite lättare då. Jag har redan en, men den är inte så detaljerad som jag kanske behöver.

Jag har aldrig ångrat detta och jag längtar så till den 26:e, det är kanske fullt normalt att må så här? Jag kommer absolut inte ha några problem att komma i min klänning iallafall, det kanske blir så att jag måste sy in den mera. För att inte äta ordentligt och inte heller ta en bit choklad på kvällen som jag nästan alltid gör annars, sätter sina spår. Blev lite chockad när jag ställde mig på vågen imorse, men förhoppningsvis så kommer detta ge sig snart (hoppas det iaf). Det blir till att dricka vispgrädde till middagen istället för mjölk=).

Jag fick iallafall en bamsekram av Roine när jag kom hem från jobbet och då kändes det redan lite bättre. Tyvärr åkte han iväg på träning på en gång, så nu får jag vänta ca 2h på ännu en. Han sa åt mig att sätta mig i soffan och bara ta det lugnt, men det klarar jag inte, det är då tankarna kommer och att det alltid finns något att pyssla/fundera/skriva/googla med/om. Men jag ska nog försöka lyssna på honom...

Inga kommentarer: