lördag 4 juni 2011

En skön lördag!

På förmiddagen har barnen lekt med lite vatten i Hilmas och Majas gamla badbalja medan jag låg i solstolen och tittade på. Anledningen till att badbaljan kom fram var att poolen vi köpte förra året hade gått sönder, så nu måste vi skaffa en ny. Det otäcka i år är att man inte kan lämna Maja utan uppsyn eftersom poolen troligtvis kommer stå framme hela sommaren. Att hälla ut vattnet och sedan fylla på nytt var dag är inte så ekonomiskt, så det får bli ett passande istället.
Men först ska det handlas en ny, vi har inte riktigt bestämt oss för vilken ännu, men jag har ett krav och det är att jag får plats i den. Så det får bli en lite större variant




Ikväll ska jag iväg på festligheter. Det ska firas att vi har blivit 10 år äldre än sista vi sågs allihopa. Vi ska träffas hela gamla klassen från gymnasiet och det ska bli riktigt roligt.
Så nu ska jag ladda i solstolen med lite musik, medan Maja sover och Roine troligtvis är i garaget.

Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer: