söndag 10 februari 2013

Ringvägs-Vasan

Igår kom svärfar hit och gjorde ett skidspår till barnen. Bredvid vårt hus är det en liten fotbollsplan som kommunen äger och passar perfekt för lek som tex skidspår. Lagom långt att ta sig dit:).

Så vi spände fast skidorna på barnen och de åkte varv på varv och tyckte det var jätte roligt. Till och med jag tog på mig mina längdskidor som jag fått från svärfar och åkte varv på varv. Nästa år får han göra ett längre spår så man slipper köra varv på varv, jag tror varvet är ca 150m runt nu, men det finns plats för att göra ännu större.

Jag blev riktigt imponerad av Maja som hade bra koll på skidorna och tyckte det var jätteroligt. Desto svårare var det att ta sig upp när hon ramla. Hilmas skidor åkte av hela tiden för att skorna inte passade bra i dom, så hon tröttnade lite fortare.

Så nästa år ska jag införskaffa mig lite bra vinter träningskläder, så kan det nog bli några mil under vintern med skidorna. Då inte i dessa spår för dom tröttnar jag nog rätt så fort:).









Inga kommentarer: