tisdag 26 februari 2013

FYND-DAG

Idag har det varit full fart sen morgon och tills nu, nu har jag lagt mig i soffan med snor i hela huvudet och en rejäl huvudvärk som går ner i nacken. Känns inte allt för normalt, men lite soffläge innan maten och sen resten av kvällen, så kanske det hjälper... Det var en envis förkylning som aldrig ger med sig, snart en vecka lång och som inte blivit bättre. Blä!

Vi började dagen med att hänga på låset till Intersport som hade halva rea priset, jag, Kristin och barnen. Riktigt nöjd med det jag fick tag på, värdet på allt var totalt 3500kr men jag betalade 960kr. Jag köpte ett par svarta överdragsbyxor i storlek 120 som var för korta på Hilma, så dom ska jag lämna tillbaka imorgon. Synd då McKinley kläderna brukar hålla bra och vara värda sina pengar. Jäkla unge att vara lång! Det känns lite långt kvar till Maja ska ha dom, så de pengarna gör sig nog bättre någon annanstans så länge.

Efter fynd-shoppingen så åkte vi vidare till Norrköping med Kristin och besökte Busfabriken, där inne lekte barnen (och vi) i ca 4h. Väldigt uppskattat bland barnen, det var bara Maja som fegade ur på det mesta som inte tillhörde 1-3års delen. Då ska jag tillägga att gå i alla gångar över marken även på detta område var ett farligt ställe. Jag som alltid ha tyckt att Maja har varit lite tuffare än sin fega syster i samma ålder, men de är precis likadana.

Efteråt stannade jag och barnen på Maxihuset och fixade lite presenter åt vårt födelsedagsbarn som fyller 32år på lördag. Det gick väldigt bra att gå där inne själv med båda barnen och som tur var det inte så mkt folk.
Vi gick in på Kapphal en sväng och där fyndade jag lite till. En grå stickad Newbie overall till Mini för 60kr istället för 249kr, Då spelar det ingen roll om storleken skulle bli helt fel eller om jag inte skulle använda den. En extra till kanske en kräkig unge:).

En mysig och rolig dag med Kristin och barnen!


Inga kommentarer: