måndag 18 februari 2013

Öroninflammation

Idag blev det vabb halva dagen för min del, Roine tog den andra halvan. Jag somnade strax efter 22 igår och märkte inte av någonting runt omkring, tex att Maja var vaken större delen av kvällen och klagade på att hon hade ont i örat. Så efter nästan en vecka med feber till och från och en rejäl hosta så blev det idag ett samtal till farbror doktorn. Så Hilma fick gå till mamma en stund, medan Maja och jag åkte till vårdcentralen. Där gick det snabbt, smidigt och utan en enda tår, min duktiga lilla tjej. Vi gick därifrån med både hostmedicin och medicin mot öroninflammation. Så nu hoppas vi på att detta vänder och att hon blir helt frisk snart. Jag passade även på att hämta ut flera Fragmin sprutor, jag har bara för 3st dagar kvar, så det var dags. Billigt blev det inte fast jag fick en rejäl rabatt på sprutorna. 50st (som inte ens räcker för 2 månader) går på runt 1600:- , idag betalade jag BARA ca 500:-. Ett rån! Men vad gör man inte för mini!

Inga kommentarer: