onsdag 18 juli 2012

Blöt hämtning

Det är inte varje dag man ser ny duschad ut när man kommer hem från en dagis-hämtning. Det gjorde jag och barnen idag.
Precis när jag hämtat Maja och på väg ut till bilen så kom en rejäl regnskur. Jag sa till barnen att de skulle börja spring not grinden så att jag skulle slippa stå där och vänta på dom och bli extra blöt, dit gick planen bra. Sen tappade Maja sin sko och står rakt upp och ner i regnet och storgråter och rör inte en fena, så efter mycket om och men satt vi i bilen och var dyngsura. Det rann vatten i ansiktet hela vägen hem... Bättre att det kom då än om några timmar när jag och några tjejkompisar sitter och har picknick nere vid Djulö på allsången. Så nu hoppas vi på uppehåll och strålande solsken. Kan det vara för mycket begärt?!

Inga kommentarer: