söndag 27 november 2011

Roine till Delfinen

Nu sover barnen och jag sitter själv i soffan och slötittar på Tv. För ca en timme sedan pussade och vinkade barnen och jag hej då till Roine som åkte till Sälen på konferens. Den börjar inte förän imorgon vid lunch, men för att slippa att åka tidigt imorgonbitti så valde han att åka ikväll istället och få sovmorgon (skulle för övrigt inte sitta fel).
Så nu är barnen och jag själva till onsdagkväll, men det ska nog gå bra. Det kommer bli väldigt skönt att få hem Roine på onsdag igen. Jag ska snart titta på en tjejfilm och äta "göra-slut-glass" (dyr och god glass rätt ur förpackningen) och tycka lite synd om mig själv. Gillar verkligen inte att vara själv!

Jag skrattade så vid maten i kväll när Hilma frågar Roine:
-
H: "När ska du åka till Delfinen?"
R: "Va!?"
H: "Vad hette det nu igen...dit du skulle åka?"
R: "Sälen"

Det är inte lätt att hålla ordning på alla förskoleavdelningar och skidorter=).

Inga kommentarer: