tisdag 13 juli 2010

Syskonkärlek, underbara barn!

Världens sötaste barn!
Än så länge trivs Maja med alla saker som hon utsätts för, här sitter hon i Hilmas dockvagn. Helt underbart när man hör Maja skrattar när Hilma busar med henne. Senast idag lekte Hilma titt-ut med henne med hennes snuttefilt och jag vet inte vem som skrattade mest, underbart att stå att titta på (i smyg såklart).

Nu är det sista packat och jag ska snart lägga mig på våran madrass här på golvet och försöka sova lite innan klockan ringer 4.30. En fördel (och den enda som jag kan komma på just nu) med att gå upp så tidigt är att bara Roine och jag är vakna just då och hinner fixa det sista innan vi tar på barnen kläder och flyttar dom till bilen. Sen är det dags för en helt underbar vecka i Italien med de bästa=).
Kollade nyss vad det var för väder där nere. Under de första 5 dagarna skulle det vara mellan 27-30 grader, så det är ju perfekt! Nu är vi vana med värme, så varmare blir det inte än vad vi haft det här hemma, bara ett hav extra att bada i. Jag har kommit på en fördel med Majas ålder och att åka utomlands när hon är 5 månader. Det är att hon kommer ingenstans just nu. Rulla från mage till rygg och snurrar runt lite, är inte det bästa sättet att ta sig fram på. Hade hon varit lite äldre så hade hon krypigt och då blir det lite besvärligare och der varit mera att passa. Nu kan hon ligga i sitt strandtält och leka, om hon inte sover. Sen har vi tur att ha världens nöjdaste och gladaste dotter, så henne kommer det verkligen inte gå någon nöd på!
Ha en underbar vecka, för det ska vi ha iallafall!

Inga kommentarer: