torsdag 1 juli 2010

En dag närmre Roines semester!

Idag skulle det vara Hilmas sista dag på dagis för sommaren. När jag hämtade henne igår så var det ca 6-7 barn där och jag frågade henne om hon ville vara hemma idag. Svaret var "nej, var ska vi åka då någonstans?". En standad fråga som hon ofta ställer direkt på morgonen nu för tiden.

Istället för dagis planerade jag och Linn att vi skulle tillbringa dagen vid Djulö, men eftersom vädret inte var det mest badvänliga på förmiddagen, så kom dom hit. Full rulle som vanligt, men vi hann även med lite semesterplanering. Eftersom vi åker till Orsa på söndag morgon så är packningen påbörjad, herregud vad saker man behöver ha med sig. Ska bli intressant att se om vi får in allt i bilen!

Min mobil håller på att ge upp sen ett par veckor tillbaka. Allt började med att bakgrundsbilden försvinner och alla kort och kameran slutar fungera. Nu har han (mobilen är väl en han) slutat spara alla inkommande/utgående samtalslistor, bilder, meddelande och liknande. Idag tog jag tag i det och ringde upp 3´s tekniskasupport, kom fram utan vänte tid, allt går lysande än så länge. Så svarar en kvinna (med utlänsk brytning) och jag förklarar mina problem, vet ni vad hon säger?! (Klart att ni inte vet, hur skulle ni kunna veta det!?) "Man kan välja om du vill spara eller kasta meddelanden, du kanske har kastat dom!" Åfan, kan man! Tack för den hjälpen, som tur är går bindningstiden ut om 3 månader och jag kan förnya abonnemanget och få ny mobil. Jag kan bara inte bestämma mig för vilken, funderar på Sony Ericsson X10 mini.


Vad tycker ni? Ni hittar den här!


En dag kvar, till Roines semester! Gillar!

Inga kommentarer: